Logo physiolac bio
 

Essentiële voedingsstoffen

Mineralen

In deze rubriek vind je beknopte en essentiële informatie over de voedingsstoffen die belangrijk zijn tijdens de zwangerschap en hun belangrijkste bronnen:

Ijzer:

Waarom is ijzer belangrijk: tijdens de zwangerschap moet de inname van ijzer worden aangepast aan de toename van het bloedvolume en de behoeften van de baby. Bij ontoereikende inname voor en tijdens de zwangerschap bestaat het risico op anemie voor moeder en baby.

Belangrijkste bronnen: rood vlees, kalfs- en lamslever, vis, eigeel, linzen, spinazie...

 

Calcium :

Waarom is calcium belangrijk: calcium is één van de belangrijkste bronnen voor de vorming van bot en de toekomstige tandjes van de baby. Het draagt eveneens bij tot het behoud van de botmassa van vrouwen tijdens en na de zwangerschap en het speelt een rol in de lactatie.

Belangrijkste bronnen: melkproducten, gedroogde vijgen, droge bonen, volkorenbrood en bepaalde groenten zoals waterkers, kool,... en niet te vergeten, mineraalwater.

 

Jodium:

Waarom is jodium belangrijk: Jodium is essentieel voor de werking van de schildklier en de gezonde ontwikkeling van de hersenen van de baby.

Belangrijkste bronnen: In vis en zeevruchten maar ook in mineraalwater en groenten zoals prei, waterkers, spinazie, groene bonen, rapen, ui, knoflook, kool, wortelen, radijs. 

Icone facebook Icone twitter Icone rss Envoyer ami  Fr En Be Contact